Contact us

Tråden for dansk

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Jeg tror også at det kommer til at gå godt for Norge og Sverige, selv om de ikke hører til blandt topfavoritterne efter min smag. Desuden tvivler jeg på, at Europa er klar til, at lade næste års konkurrence finde sted i et af de nordiske lande.

Schweiz er min guilty pleasure - præcis som de var sidste år. Jeg synes altid de stiller op med sange, som gør mig i godt humør :D

Ja, Norge og Sverige vil gøre det godt.

Schweiz er mindre vellykket, men det er min personlige ydmyge mening.
 

cassio

Well-known member
Joined
May 19, 2010
Posts
4,731
Location
Copenhagen, Denmark
Ja, Norge og Sverige vil gøre det godt.

Schweiz er mindre vellykket, men det er min personlige ydmyge mening.

Jeg har det nu lidt ambivalent med Schweiz.... hvis man lytter til teksten så lyder det lidt mudderet måske fordi der er så ufattelig mange ord. Til gengæld er sangeren meget charmerende og han står bestemt ikke stille... lidt tempo skader vist ikke. jeg tror den kan kvalificere sig til finalen men det kommer nok næppe i top 10. Norges bidrag har et topisk nordisk islet. Som du kender fra forbrydelsen (The Killing) følelserne er inde bag øjnene. Den meget tynde stemme og det enkelte akkompagnement fra et klaver ledder hen på noget meget sårbart selvom han indeni er rasende...... typisk nordisk. Sverige har ved siden af Østrig og Armenien nok en af de største powerballader... er spændt på hvorlangt den bigband inspirerede ballade fra Østrig når, selvom jeg ikke er særlig meget til dup-step tror jeg Albanien kan nå toppen og det tror jeg også Sverige kan.
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Jeg har det nu lidt ambivalent med Schweiz.... hvis man lytter til teksten så lyder det lidt mudderet måske fordi der er så ufattelig mange ord. Til gengæld er sangeren meget charmerende og han står bestemt ikke stille... lidt tempo skader vist ikke. jeg tror den kan kvalificere sig til finalen men det kommer nok næppe i top 10. Norges bidrag har et topisk nordisk islet. Som du kender fra forbrydelsen (The Killing) følelserne er inde bag øjnene. Den meget tynde stemme og det enkelte akkompagnement fra et klaver ledder hen på noget meget sårbart selvom han indeni er rasende...... typisk nordisk. Sverige har ved siden af Østrig og Armenien nok en af de største powerballader... er spændt på hvorlangt den bigband inspirerede ballade fra Østrig når, selvom jeg ikke er særlig meget til dup-step tror jeg Albanien kan nå toppen og det tror jeg også Sverige kan.

Mit dansk er ikke godt nok for at skrive på samme måde som dig, hvad jeg mener om sangene. Men du har gjort en meget interessant analyse. Jeg synes, at du har ret, bortset fra Armenien, denne sang er kedeligt.
 

LoveHate

Well-known member
Joined
February 2, 2013
Posts
815
Location
Helsinki
Jeg er oversætter, og dansk er et af mine kildesprog. Men jeg skriver desværre ikke godt nok for at oversætte til dansk.
 

cassio

Well-known member
Joined
May 19, 2010
Posts
4,731
Location
Copenhagen, Denmark
Mit dansk er ikke godt nok for at skrive på samme måde som dig, hvad jeg mener om sangene. Men du har gjort en meget interessant analyse. Jeg synes, at du har ret, bortset fra Armenien, denne sang er kedeligt.

Det lyder lidt som om du har det lidt som de fleste herinde ........ I lytter alt formeget til teksten frem for den gennemsnitlige seer af ESC...

Der er rigtig mange der hører Armenien den første gang i semifinalen....... hvis du koncentrer dig for meget omkring sangens handling misser du showet.... så derfor tror jeg de fleste rent faktisk ikke lytter til hele teksten under showet....... De hører kun You Are Not Alone...... hvis de så kan lide Dub-Step og meget effektfuld lys..... så tror jeg de siger WOW..... Dub-step er meget moderne (det er ikke min personlige smag) men jeg tror mange unge mennesker vil stemme på den .... og så er teksten mindre væsentlig.

Jeg synes så til gengæld at Storbritanien er kedelig og det er både tekst- og melodimæssigt.... jeg ved ikke hvad det er for en magt til folket hun råber op om ...... hvis jeg ikke vidste bedre vil jeg tro at hun ikke var kommet over den tid hvor man mente at LSD var det bedste trip!! Melodimæssigt synes jeg at kompositionen tager os rundt i flere boldgader .... dels lidt moderne synthesizer pop... del rå rock og også på et syretrip med Beatles' Eleanor Rigby (strygerne).

Selvom jeg ikke bryder mig om Storbritanien tror jeg hun kan nå rigtigt langt (måske vinde) Jeg tror hendes største målgruppe typisk ligger i aldersgruppen 25 til 40 år.

Armeniens målgruppe er nok mere de 18 til 30 årige. Og endelig er Basim's målgruppe Familien (Børn 8 til 15 år og Voksne godt over de 40)(også selvfølgelig Bruno Mars fans :lol:)

Her efter Semifinalerne må jeg jo sige at jeg fik ret..... Schweitz kom med, og dem som ligger i samme kategori som Danmark kom også med (Hviderusland, Schweitz, Island) undtagen Letland.... af disse tror jeg at Danmark vil nå højest op i toppen, og hvis der er rigtig mange familier der ser ESC så kan den også vinde!!!

Jeg håber at Belgien hænger på, jeres nabo Holland er jo lige pludselig gået til tops så næste år må det vist være Belgiens tur
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Jeg håber at Belgien hænger på, jeres nabo Holland er jo lige pludselig gået til tops så næste år må det vist være Belgiens tur

Hvis Belgien sender en god sang og en god sanger, alt kan ske. ;)

Næste år valger det fransktalande RTBF igen kandidaten. De investerer meget mindre i Eurovision end den flamske VRT, men RTBF kandidater ofte opnår et bedre resultat.
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Nej. Jeg har den Ålandske flagg fordi jeg er født i Sverige, men har boet i Finland næsten hele mit liv. Kun en sommer på Åland.

Interessant. Så kan vi tale svensk, fordi jeg kan gøre det meget bedre end dansk :) Jeg studerede svensk i seks år og dansk kun i et år og et halvt. Finland kender jeg ganske godt. Hvor bor du i Finland?
 

LoveHate

Well-known member
Joined
February 2, 2013
Posts
815
Location
Helsinki
Interessant. Så kan vi tale svensk, fordi jeg kan gøre det meget bedre end dansk :) Jeg studerede svensk i seks år og dansk kun i et år og et halvt. Finland kender jeg ganske godt. Hvor bor du i Finland?

Helsingfors, eller måske hedder det Helsinki på dansk?
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Helsingfors, eller måske hedder det Helsinki på dansk?

Helsingfors er en dejlig by. Jeg har været der tre gange. Kan du lide at bo der?

I min lærebog dansk anvendes Helsingfors på et kort over Europa, selv om min lærer sagde, at Helsinki også anvendes.
 

strajker

Well-known member
Joined
April 11, 2010
Posts
8,405
Location
Subotica | Shelley+Nici
Hej! Dette synes død. Jeg taler ikke dansk, men dansk er sjovt at lære. Jeg kunne prøve at læse gamle beskeder her. (Faktisk, jeg taler en lidt dansk og mit danske er ikke så godt.)
 

strajker

Well-known member
Joined
April 11, 2010
Posts
8,405
Location
Subotica | Shelley+Nici
11863408_10153887427286840_6618217726574942528_n.jpg


Dette er så sandt...
 
Top Bottom