Contact us

Poland POLAND 2021 - RAFAŁ - The Ride

How do you rate this entry?

  • 12

    11 6.1%
  • 10

    11 6.1%
  • 8

    14 7.8%
  • 7

    13 7.3%
  • 6

    19 10.6%
  • 5

    27 15.1%
  • 4

    20 11.2%
  • 3

    24 13.4%
  • 2

    9 5.0%
  • 1

    7 3.9%
  • 0

    24 13.4%

  • Total voters
    179

escYOUnited

Administrator
Joined
September 28, 2009
Posts
1,299
flag-800.png



Lights, beaming down the rainy street
All the faces that I meet tell me I'm wrong
Ride, staring at the neon signs
Making up a storyline, gotta hold on
Not lost, even in the death of night
I can make it out alright
Just let me go
Yeah, I, I will make it through somehow
Let me figure out what is in and out

So baby, hold on for the ride of your life
High above ground, living it now
I'm gonna take you to the end of the line
Taking that fight, make it alright
It doesn't matter if I stumble and fall
I'll make it through, I'll never touch the ground
So baby, hold on for the ride of your life
Hold on real tight, make it alright

Hard, I won't give my heart and soul
I am going for the glow, no looking back
I'm gonna rise high up in the atmosphere
I ain't got no time to fear
Follow my tracks

Not lost, following the neon lights
Shooting through the summer skies
Just let me go
Yeah I, I will make it through somehow
Let me figure out what is in and out

So baby, hold on for the ride of your life
High above ground, living it now
I'm gonna take you to the end of the line
Taking that fight, make it alright
It doesn't matter if I stumble and fall
I'll make it through, I'll never touch the ground
So baby, hold on for the ride of your life
Hold on real tight, make it alright

I'm gonna take all the world tonight (Oh-woah-oh-oh)
Not gonna ask, gonna take what's mine (Oh-woah-oh-oh)
So hold on tight, baby, let's get high (Oh-woah-oh-oh)
High above the ground
Ride, staring at the neon signs
Let me figure out what is in and out

So baby, hold on for the ride of your life
High above ground, living it now
I'm gonna take you to the end of the line
Taking that fight, make it alright
It doesn't matter if I stumble and fall
I'll make it through, I'll never touch the ground
So baby, hold on for the ride of your life
Hold on real tight, make it alright​
 
Last edited by a moderator:

Iker

Well-known member
Joined
March 13, 2018
Posts
2,152
True - Rafal is in trouble, and I don't think the live performance will improve his chances much. Personally, I'm a fan of the song (in the studio version) - it's in my Top 5.

When it comes to the covid thing, there must have been errors involved, individually or in the way things were organized. Disappointing. Many international sporting events have been carried through within the last year without cases of infection.
One guy from Dadi's band got covid-19 being accomodated in the same hotel as Polish delegation. Could it be that some random hotel worker brought it in? Did they do everything in their might to prevent that? I've read some shocking stat according to which the Dutch people ... were least likely to wash their hands after exiting toilet (pre Covid though!) Kinda unexpected considering how clean their country is elsewhere, lol.
 

crashworld

Veteran
Joined
May 12, 2018
Posts
2,269
If only he just stick to singing his parts instead of just doing all those unnecessary call-outs and ad-libs (which the song don't require at all). The staging is actually one of the best in SF2. Rafal didn't sound that tragic, tragic is what Moldova's Natalia is.
If Rafal sang his parts like he did in The Voice Kids back in Poland, it would not have been that cringey.
 

Milos-BC

Super Moderator
Joined
September 28, 2009
Posts
12,010
Location
Serbia
I liked the visuals. Sadly, he stood no chance to qualify.

Alicja would've made it, though. Easily. I hope for a stronger entry next year from :pl: . We know :pl: can do it.
 

GianlucaTomoe

Well-known member
Joined
September 11, 2015
Posts
2,586
Location
Birmingham, UK
Alicja has been avenged!
 

jatojo

Well-known member
Joined
February 15, 2020
Posts
265
One guy from Dadi's band got covid-19 being accomodated in the same hotel as Polish delegation. Could it be that some random hotel worker brought it in? Did they do everything in their might to prevent that? I've read some shocking stat according to which the Dutch people ... were least likely to wash their hands after exiting toilet (pre Covid though!) Kinda unexpected considering how clean their country is elsewhere, lol.
I really hope they learn from the case. And maybe they already know something and just don't say it for personal or other reasons.
 

Geborgenheit

Well-known member
Joined
March 7, 2012
Posts
1,385
He should have got more points than our Samanta, if the voting was honest, in my opinion.
 

musicfan

Active member
Joined
May 18, 2012
Posts
1,187
If only he just stick to singing his parts instead of just doing all those unnecessary call-outs and ad-libs (which the song don't require at all). The staging is actually one of the best in SF2. Rafal didn't sound that tragic, tragic is what Moldova's Natalia is.
If Rafal sang his parts like he did in The Voice Kids back in Poland, it would not have been that cringey.
Natalia did do better. And some of her singing was more a stylistic choice advised to her anyway, the breathy first verse, the screech part.

Rafal's song was fun but I felt like others that they needed to mix things up in the reprise after that nice middle section. Maybe they could even have shortened the song, why does every song have to be 3 minutes anyway?

In the live all the shoutouts to the crowd didn't mask the nervousness, and it was off-putting how clearly the backing vocalist was singing the lead part. He simply had a different voice to Rafal, they may as well have had that other guy on stage alongside him.
 

Chorizo

Active member
Joined
May 9, 2014
Posts
3,926
the hell was that :lol:
today I learnt we had some kind of alliance with San Marino
Exchanging 12 points like that. How crazy is that? Poland and San Marino: The new Greece and Cyprus. :LOL:
 

NeoTen

Active member
Joined
May 21, 2021
Posts
52
I really liked the dancing, but he shouldn't dance. Another #Michaeljacksoncurse = people that wanna sing and dance and can't do one well enough live. When he joined in the choreo in the first half, I started screaming like a little girl.:love::love::love:
My poor heart.
Where was the TALENT though?!
Damn. He could dance though, for a minute but still. :rolleyes:
 
Top Bottom