Contact us

Tråden for dansk

No Name

Active member
Joined
October 1, 2009
Posts
3,818
Tja, jeg er udmærket klar over at det muligvis kun er mig som kommer til at føre monolog med mig selv herinde, men ikke desto mindre er den første tråd på dansk nu en realitet.

Lad os se hvor stort et hit denne tråd bliver. :mrgreen:

PS: Svenskere og nordmænd (og andre sprog-kyndige) skal også være mere end velkomne til at skrive herinde. :p
 

94ayd

Well-known member
Joined
October 1, 2009
Posts
17,940
Location
Bulgaria / Bulgarie / България
Vi maler byen rød! :lol:
 

seb89

Active member
Joined
October 16, 2010
Posts
4,696
Location
Antwerp/BXL
Forbrydelsen :D! Godt program!!

Hilsen fra Belgien :)
 

ParadiseES

Well-known member
Joined
October 3, 2009
Posts
15,047
Location
Zaragoza (Spain)
Michel, I'm going to Denmark next week, so I need a little lesson of Danish, please!
 

Mackan

Active member
Joined
November 5, 2010
Posts
288
Hvad kan man lave i København? Jeg mener, som en svensk som har været over en masse ganger så er det altid Strøget, Nyhavn, Istedgade, Tivoli og Parken. Jeg vil se Christiania en dag så det har jeg kvar. Men noget mer, så finns der nogen som har tips om hvad jeg kan lave i København?

Jeg bor i Malmö, så det skal bare være over en dag.
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,580
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Jeg har været i Danmark et par gange, til København og Legoland! Meget dejligt land! :D

Jo, jag Google-Translatade lite där. Haha. Men ni förstår nog mig ändå? Länge leve de nordiska språken! :)
 

Mackan

Active member
Joined
November 5, 2010
Posts
288
Klart man förstår. Själv som Malmö bo vet jag inte hur många familjesemestrar man haft i Danmark, minns när vi var yngre att vi även åkte över för och köpa öl. Idag som tonåring åker man istället över till Köpenhamn och shoppar, trots att det är dyrt.
 

Magizian

Well-known member
Joined
May 16, 2011
Posts
2,410
Location
Denmark
Hov hov, skal vi nu lige se at få den danske tråd på rette kurs igen. Tråden var helt omme på side 2! :lol:
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Hov hov, skal vi nu lige se at få den danske tråd på rette kurs igen :lol:

Det er en god idé. Jeg studerer dansk for 2 år nu og kan sproget bedre og bedre. Jeg synes, at dansk er et meget smukt sprog og at Danmark er et flot land. Er der mange danskere på dette forum?
 

Magizian

Well-known member
Joined
May 16, 2011
Posts
2,410
Location
Denmark
Det er en god idé. Jeg studerer dansk for 2 år nu og kan sproget bedre og bedre. Jeg synes, at dansk er et meget smukt sprog og at Danmark er et flot land. Er der mange danskere på dette forum?

Du taler godt dansk - især fordi man hører, at dansk er et svært sprog at lære. Vi er nogle stykker, som er herinde dagligt :)
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Du taler godt dansk - især fordi man hører, at dansk er et svært sprog at lære. Vi er nogle stykker, som er herinde dagligt :)

Tak skal du have! For mig er dansk ikke så svært, fordi jeg kan flydende svensk. Og der er mange ord i hollandsk (mit modersmål), der ligner dansk. Det sværeste på dansk er udtalen. Men det går bedre og bedre, selvom jeg ikke kender nogen at tale dansk med.
 

Magizian

Well-known member
Joined
May 16, 2011
Posts
2,410
Location
Denmark
Tak skal du have! For mig er dansk ikke så svært, fordi jeg kan flydende svensk. Og der er mange ord i hollandsk (mit modersmål), der ligner dansk. Det sværeste på dansk er udtalen. Men det går bedre og bedre, selvom jeg ikke kender nogen at tale dansk med.

Har du familie i Sverige (eller er du af svensk afstamning)? Hvordan øver du dig i at snakke dansk, har du f.eks. danske tv kanaler?

Jeg har faktisk boet i Belgien som barn (i Bruxelles). Min mor var ansat som sekretær i EU, og vi boede der i et par år. Mine forældre synes jeg skulle i en dansk skole, så vi flyttede hjem da den tid kom :D
 

Bluebird

Member
Joined
March 16, 2014
Posts
181
Location
Gent, Belgium
Har du familie i Sverige (eller er du af svensk afstamning)? Hvordan øver du dig i at snakke dansk, har du f.eks. danske tv kanaler?

Jeg har faktisk boet i Belgien som barn (i Bruxelles). Min mor var ansat som sekretær i EU, og vi boede der i et par år. Mine forældre synes jeg skulle i en dansk skole, så vi flyttede hjem da den tid kom :D

Nej, jeg har ingen familie i Sverige. Jeg lærde svensk fordi jeg ønskede at forstå teksterne af de svenske sange fra 80'erne og 90'erne i Eurovision Song Contest :) Det hele startede med "Kärleken är" i 1998. Jeg fulgte (ved ikke om det er det rigtige verb?) seks år aftenskole svensk og nu følger jeg aftenskole dansk. Jeg lytter regelmæssigt til dansk radio og se tv på dr.dk, men jeg kender ikke nogen dansker personligt.

Hvor dejligt, at du også har boet i Belgien! Jeg bor i løbet af ugen i Bruxelles (fordi jeg arbejder der). I løbet af weekenden bor jeg i Gent. Har du har gode minder om Belgien? Jeg har rejst flere gange til Danmark og har mange gode minder.
 
Top Bottom