Contact us

Skandinaviska / Scandinavian

LalehForWD

Active member
Joined
March 21, 2012
Posts
7,789
Location
Sweden
Hello) I would like to ask if there is a word "diupav" in Swedish language. (I have a talk about linguistic with a guy and he said that "diupav" means high flow water in Swedish.) Thank you.

No, simple as that

I'm not swedish, I only speak a bit but I know there is a word "djup" which means "deep" and there is "hav" which means "sea"

So I would say "diupav" sounds like "deep sea" for Swedish people... but high flow water? I don't know :D

Clever, you're right and I'm truly impressed. I would say "djuphav" is a somewhat technical term, nothing you would say in daily speech, just as "deep sea". The proper Swedish word for flowing water is "ström" (stream).
 

rebus

Member
Joined
March 7, 2011
Posts
310
Location
Romania
No, simple as that

Clever, you're right and I'm truly impressed. I would say "djuphav" is a somewhat technical term, nothing you would say in daily speech, just as "deep sea". The proper Swedish word for flowing water is "ström" (stream).

Thank you! It is very useful
 

Brandhill

Member
Joined
November 24, 2014
Posts
110
Location
Kalmar
Hallå, alla. Hur är det med er? Själv är jag en Youtuber från Sverige som gör videor om Eurovision och kommer att göra minst en per vecka framöver. Här är min kanal: https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA Skriv gärna tips om vad jag borde göra för typ av videor och om ni vet någon låt som jag borde göra en cover på. Har ett språk projekt just nu på kanalen. Nästa språk kommer nog att bli finska. :)
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Hallå, alla. Hur är det med er? Själv är jag en Youtuber från Sverige som gör videor om Eurovision och kommer att göra minst en per vecka framöver. Här är min kanal: https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA Skriv gärna tips om vad jag borde göra för typ av videor och om ni vet någon låt som jag borde göra en cover på. Har ett språk projekt just nu på kanalen. Nästa språk kommer nog att bli finska. :)
Såsom du promotar runt dina videor/din kanal här på forumet i olika trådar, så börjar det bli lite spamvarning nu, va. ;) Jag fattar att du vill ha följare, men eftersom du har kanalen i din signatur så ser ju folk länken bara genom att du skriver vanliga inlägg. Smygreklam genomskådas alltid. ;)
 

Brandhill

Member
Joined
November 24, 2014
Posts
110
Location
Kalmar
Är inte mycket till smygreklam, när jag skriver i mitt inlägg om just ett nytt klipp och signaturen säger ju inte mer än att jag har en youtube-kanal. En youtube-kanal kan ju vara om precis vad som helst så att man bara säger att man ha en kanal säger ju ingenting. Men om du stör dig på det så ska jag absolut inte göra det.
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Är inte mycket till smygreklam, när jag skriver i mitt inlägg om just ett nytt klipp och signaturen säger ju inte mer än att jag har en youtube-kanal. En youtube-kanal kan ju vara om precis vad som helst så att man bara säger att man ha en kanal säger ju ingenting. Men om du stör dig på det så ska jag absolut inte göra det.
Nja stör mig och stör mig. Tycker bara att det räcker att ha en samlad tråd för sina videor, inte flera olika. ;)

Du kan ju beskriva kanalen i signaturen också, vad den handlar om. :)
 

IncognitoGH

Active member
Joined
February 17, 2014
Posts
1,077
Location
Birmingham
Okay I can now understand a lot more Swedish. I can write and read pretty well but speaking takes some time. It's pretty amazing how I can also understand a bit of Norwegian and some written and (it's bloody hard) spoken Danish. Makes travelling a lot easier.
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Okay I can now understand a lot more Swedish. I can write and read pretty well but speaking takes some time. It's pretty amazing how I can also understand a bit of Norwegian and some written and (it's bloody hard) spoken Danish. Makes travelling a lot easier.
Swedish, Danish and Norwegian are pretty mutually intelligible, at least when it comes to the written language. There is very little difference between written Norwegian and written Danish, and while Swedish is a tad bit different from those two, it's still relatively close. When it comes to the spoken language, Swedish and Norwegian are much more mutually intelligible and similar, with Danish being the odd one out. :)
 

zoyuxi

Member
Joined
November 12, 2013
Posts
247
I came across this. It's John Legend's "All of Me" Google-Translated into Norwegian, and the Google Translate voice "singing" it. As the uploader stated, it's to demonstrate how Google Translate by itself is NOT reliable. Turns a beautiful song into a hilarious one. :lol:xrofl


For those of you who speak Norwegian, what do you think?
 

Salmon

Well-known member
Joined
June 8, 2011
Posts
5,974
Location
Munich
Trevlig Midsommarafton! xcheer

I wish a happy Midsummer's Eve to all my Nordic friends from the forum :D
 

ScarlettGirl

Member
Joined
March 17, 2015
Posts
634
Location
Candyland
I dag tenkte jeg at jeg skulle sole meg, men neida! Det ble tåke og regnvær her... -.-
Jeg vil til syden!
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Jag som icke gillar sol och värme har tyckt den här kalla sommaren varit toppen! :D Det har mestadels varit svalt med mulet väder eller regn. Även om vi haft några dagar med sol, är det stooor skillnad mot förra året då vi hade total värmebölja, i alla fall här uppe i Norrland (med ca 27-30 grader flera veckor i rad).
 

Brandt

Well-known member
Joined
December 27, 2014
Posts
3,203
What kind of a place is Ilseng, Hamar in Norway? I just sent an application for a project in Ilseng which takes around a year. In case if I get accepted, I will spend one year of my life in Ilseng. Or do you suggest me to get away as it is not too late?
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
What kind of a place is Ilseng, Hamar in Norway? I just sent an application for a project in Ilseng which takes around a year. In case if I get accepted, I will spend one year of my life in Ilseng. Or do you suggest me to get away as it is not too late?
This is what I can gather from a quick Google search: it looks like it's a small village-like place with less than a 1000 people, so I assume it would be very nice and quiet and with plenty of opportunities to be outdoor. It seems like it has the basic necessities, like a grocery store and post office, maybe a couple of other things as well. There seems to be a bus service and the nearby town of Hamar (with about 30,000 people) is only 15 minutes away.

I say go for it. But be aware that Norway can be shockingly expensive sometimes.
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Bumpar upp för lite liv i tråden! Nu borde det ju finnas fler aktiva nordiska medlemmar här på forumet i dessa Eurovisiontider? :D

Ni vars länder redan har valt er Eurovision låt, är ni nöjda med den som vann? Om inte, vilken låt tycker ni skulle ha vunnit? Och vi som fortfarande väntar på vinnaren, vilka är era favoriter som ni hoppas kommer vinna?

Jag som bara följer Melodifestivalen av de nordiska finalerna, hejar på Constellation Prize för Sverige! :)
 

birthday

Member
Joined
May 19, 2012
Posts
77
Location
Northern Finland
Hejsan alla! Jag är lite nervös eftersom jag kan faktist inte svenska så bra, men jag tänkte att det ska vara roligt att försoka skriva nånting. Jag kommer från Finland, men jag har lärt mig svenska för nästan 6 år nu. Jag vill bli bättre, men det är ganska svårt :D

Jag är nöjd med vår låt. Först blev jag arg eftersom jag tyckte att Mikael var bättre, men nu gillar jag Sandhjas låt också. Jag tror inte att hon ska gå till finalen. Där finns många bra låt i den första semifinalen.

Jag tycker att alla nordiska länder har bra låter i år. Jag älsker "If I Were Sorry" och "Hear Them Calling". "Icebreaker" och "Soldiers of Love" är bra, men inte mina favoriter. Sverige kommer att vara i top 10, och kanske Island också, tror jag. Men det är Eurovision i alla fall. Du kan aldrig veta vad ska hända på förhand!

Förlåt mig om jag har skrivit allt fel här :D Att tala och skriva på svenska är mera svårt för mig än att första vad jag läser och hör. Jag hoppas att i framtiden jag kan lära mig att tala svenska lika bra som jag talar engelska. Nu måste jag bara plugga mycket, titta på svensk tv och lyssna på bra mello-låter :D
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Hej birthday! :) Din svenska är jättebra! :D Små fel här och där kanske, men inget alvarligt. Din svenska är i alla fall tusen gången bättre än min nybörjarfinska. :lol: Mikä sinun nimi on? Minun nimi on Anna! :)
 

birthday

Member
Joined
May 19, 2012
Posts
77
Location
Northern Finland
Det är trevligt att höra! Tack så mycket Anna :) Minun nimi on Heta. Mitä kuuluu? :D
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,616
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Hauska tutustua, Heta! :) Hyvää, kiitos. :D Entä sinulle? Missä asut?

Finska är jättesvårt, men ändå roligt att lära sig. Jag hoppas kunna bli bättre och bättre med tiden. Vi kanske ska byta till svenska sen, eftersom denna tråd är för skandinaviska språk. :lol:
 

birthday

Member
Joined
May 19, 2012
Posts
77
Location
Northern Finland
Minullekin kuuluu hyvää, kiitos! :D

Jag har hört att finska är en av de svåraste språk i Europa (eller i världen, jag kommer inte ihåg :D) Det överraskar mig faktist inte, det är svårt för mig att förstå grammatik då och då :D Men det är ett jättevackert språk.
 
Top Bottom