Contact us

Skandinaviska / Scandinavian

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,601
Location
Trollheimr / Westrobothnia
21o7yg7.jpg


I've seen a Swedish thread and a Danish thread, but none are very active, so why not have one thread for all Scandinavian/Nordic people together?

Här kan du snakke på svenska, norsk, dansk (af hverju ekki á føroysku eða íslensku?) eller en mix av språken. Vi förstår ju varandra ganska väl ändå. Jag hoppas att svensk-talande finländare också känner sig välkomna! :D

:is: :fo: :no: :dk: :se: :fi: :is: :fo: :no: :dk: :se: :fi: :is: :fo: :no: :dk: :se: :fi:

2z6dy5y.jpg
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,601
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Well there's a Croatian thread for example, but also one for all of the ex-Yugoslavs. So why can't there also be one for all of the Scandinavian countries alongside the national ones?
 

Fluke

Well-known member
Joined
February 5, 2011
Posts
2,456
Location
Sweden
God, i love that old Swedish flag :p
 

No Name

Active member
Joined
October 1, 2009
Posts
3,818
Sparker lige lidt liv ind i tråden.
Er vild med ideen om en tråd der forener samtlige Skandinaviske sprog. Særligt efter mit mere eller mindre mislykkede forsøg på at samle alle danskerne i én tråd uden rigtig at have taget højde for at vi kun er to-tre aktive medlemmer. :p

Ikke desto mindre lader det til at de fleste nordmænd, svenskere, og danskere ikke som mange andre har det store behov for at formulere sig på deres modersmål på internet-fora som dette. Om denne tråd så vil trække lidt flere til må tiden jo vise.
 

Hegepege

Active member
Joined
February 21, 2011
Posts
618
Location
Tromsø
For en hyggelig tråd :) Jeg må innrømme at svensk og dansk er greit å forstå, men jeg kan ingenting finsk, og ikke nok oldnordisk/islandsk til å lese det flytende heller. Men bra initiativ!
 

Stargazer

Mod of All Things
Staff member
Joined
January 13, 2010
Posts
20,601
Location
Trollheimr / Westrobothnia
Vad kul att det är flera som är intresserade av denna tråd! :D Hoppas att vi kan hålla denna vid liv.

För mig är isländska relativt lätt att förstå (både skrivet och talat), men det är för att jag kan lite isländska.
 

Filip

Member
Joined
March 13, 2012
Posts
89
Location
Sweden
Alright, jag är svensk också så varför inte joina denna tråd?
Jag har norska vänner som jag förstår rätt så bra, men danska kan jag inte förstå alls?
Någon som har samma problem som mig?
 

No Name

Active member
Joined
October 1, 2009
Posts
3,818
Alright, jag är svensk också så varför inte joina denna tråd?
Jag har norska vänner som jag förstår rätt så bra, men danska kan jag inte förstå alls?
Någon som har samma problem som mig?

Har det på nogenlunde samme måde med svensk, dog mest i talt form. Skriftligt har jeg ingen problemer med at forstå svensk, og selvom det hænder at der er et ord eller to jeg ikke fatter meningen af, forstår jeg som oftest helheden af det der bliver sagt.

Norsk er udover dialekten og udtalen meget lig dansk, og det er også det skandinaviske sprog jeg finder mig mest "hjemme" i udover dansk Skriftligt er det vel slet og ret næsten identisk med dansk. :p
 

No Name

Active member
Joined
October 1, 2009
Posts
3,818
Den här finns i svensk översättning


Aaaahhhh, barndomsminder. Tidløs klassiker inden for danske børne- og ungdomsfilm. Mine tidlige teenage-år er så godt som indbegrebet af denne film.
Den findes også på norsk og hollandsk, men de når selvfølgelig ikke original-versionen til sokkeholderne. Den skal ses på dansk. :ugeek:



Nu vi er ved skandinaviske film synes jeg det er det rette forum at bringe denne her på banen:


Nogen som har set den?
Har hørt en masse om den og den har således også fået sin portion hype i de danske medier, men jeg har aldrig rigtig fået taget mig sammen til at se den. Jeg er normalt ikke den store tilhænger af vampyr-film, men grundet de flotte ord den har fået med på vejen, kan jeg nok nemt overtales. Efter sigende lidt af et mesterværk inden for sin genre og skulle formå at bringe noget nyt ind i en i forvejen lidt udvandet genre (hvilket har afholdt mig fra vampyr-film i mange år).
 

Jeffie

Active member
Joined
February 26, 2011
Posts
1,965
Aaaahhhh, barndomsminder. Tidløs klassiker inden for danske børne- og ungdomsfilm. Mine tidlige teenage-år er så godt som indbegrebet af denne film.
Den findes også på norsk og hollandsk, men de når selvfølgelig ikke original-versionen til sokkeholderne. Den skal ses på dansk. :ugeek:

Nu har jeg også kun set den på dansk også men dejlig film.. Den er også blevet oversat til Engelsk :p
 

LalehForWD

Active member
Joined
March 21, 2012
Posts
7,789
Location
Sweden
Aaaahhhh, barndomsminder. Tidløs klassiker inden for danske børne- og ungdomsfilm. Mine tidlige teenage-år er så godt som indbegrebet af denne film.
Den findes også på norsk og hollandsk, men de når selvfølgelig ikke original-versionen til sokkeholderne. Den skal ses på dansk. :ugeek:



Nu vi er ved skandinaviske film synes jeg det er det rette forum at bringe denne her på banen:

video _snip_

Nogen som har set den?
Har hørt en masse om den og den har således også fået sin portion hype i de danske medier, men jeg har aldrig rigtig fået taget mig sammen til at se den. Jeg er normalt ikke den store tilhænger af vampyr-film, men grundet de flotte ord den har fået med på vejen, kan jeg nok nemt overtales. Efter sigende lidt af et mesterværk inden for sin genre og skulle formå at bringe noget nyt ind i en i forvejen lidt udvandet genre (hvilket har afholdt mig fra vampyr-film i mange år).

Ja, jag har sett den svenska versionen men inte läst boken. Det är en vacker och sorglig berättelse, ingen komedi eller "vampyrfilm". Perfekt för bio en höstkväll, men inte för nedladdning.
 
Top Bottom